پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر تصویر برند و تمایل به خرید محصولات ورزشی انجام شد. روش تحقیق از نوع بررسی روابط علت و معلولی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان فروشگاههای لوازم و تجهیزات ورزشی شهر قم در سال 1402 تشکیل دادند، که از بین آنها، تعداد 120 نفر به روش نمونهگیری دردسترس و داوطلبانه به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای ارزیابی بازاریابی شبکههای اجتماعی از پرسشنامۀ سئو و پارک (2018)، برای اندازهگیری تصویر برند از پرسشنامۀ تصویر ذهنی برند ایسمعیل و اسپینلی (2012)، و برای سنجش قصد خرید از پرسشنامۀ هو و همکاران (2010) استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون معادلات ساختاری، بررسی اثرات و نقش میانجی تحقیق در سطح خطای 05/0با استفاده از نرمافزارهای SPSS و PLS انجام شد. نتایج نشان داد بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر تمایل به خرید و تصویر ذهنی برند اثر مثبت و معنیدار و تصویر برند بر تمایل به خرید مشتریان فروشگاههای ورزشی اثر مثبت و معنیداری دارد. مدل اثرگذاری بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان کالاهای ورزشی از طریق تصویر ذهنی برند برازش کافی دارد و 29 درصد از اثر کل بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر قصد خرید مشتریان به طور غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی تصویر برند تبیین شد. بر این اساس پیشنهاد میشود مدیران و بازاریابان برندهای ورزشی با یادگیری مهارتهای شیوههای نوین بازاریابی شبکههای اجتماعی کاربران را در زمینه به اشتراک گذاری کالا، خدمات و برند محصولات شرکتشان در شبکههای اجتماعی تشویق کنند.
علی محمدی, حسین, ادبی فیروزجآه, جواد, & خیری, محمد. (1403). نقش بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر تصویر برند و تمایل به خرید محصولات ورزشی. فناوری اطلاعات و ورزش, (), -. doi: 10.22091/its.2025.12042.1007
MLA
حسین علی محمدی; جواد ادبی فیروزجآه; محمد خیری. "نقش بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر تصویر برند و تمایل به خرید محصولات ورزشی". فناوری اطلاعات و ورزش, , , 1403, -. doi: 10.22091/its.2025.12042.1007
HARVARD
علی محمدی, حسین, ادبی فیروزجآه, جواد, خیری, محمد. (1403). 'نقش بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر تصویر برند و تمایل به خرید محصولات ورزشی', فناوری اطلاعات و ورزش, (), pp. -. doi: 10.22091/its.2025.12042.1007
VANCOUVER
علی محمدی, حسین, ادبی فیروزجآه, جواد, خیری, محمد. نقش بازاریابی مبتنی بر شبکههای اجتماعی بر تصویر برند و تمایل به خرید محصولات ورزشی. فناوری اطلاعات و ورزش, 1403; (): -. doi: 10.22091/its.2025.12042.1007