1
دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
2
استادیار، گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
3
کارشناسیارشد، دانشگاه پیامنور ایران، سمنان
10.22091/its.2025.14037.1026
چکیده
پژوهش حاضر با هدف مدلیابی جذب مشتری در اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج بر اساس خصیصه زیباشناختی با نقش میانجی واکنش به فناوری اطلاعات نوین انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی - همبستگی با مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه استفادهکنندگان (مشتریان) اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج که در بازه زمانی تحقیق مشغول به ورزش بودند، تشکیل میدادند. از آنجا که آمار دقیقی از تعداد نفرات شرکتکننده در فعالیتهای ورزشی در اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج وجود نداشت، به منظور تعیین حجم نمونه آخرین سطح جامعه در جدول مورگان (384 نفر) در نظر گرفته شد. ابزار اندازهگیری شامل، پرسشنامههای جذب مشتری گیب (2005)، زیباییشناختی شالیکار (1392) و سنجش واکنش به فناوری اطلاعات نوین خسروی (1393) بود. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون، مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به کمک نرمافزارهای SPSS و AMOS استفاده شد. یافتهها نشان داد که خصیصه زیباشناختی به طور مستقیم و نیز با میانجی واکنش به فناوری اطلاعات نوین بر جذب مشتری در اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج تأثیرگذار است. در نتیجه، به کارگیری زیباشناختی و فناوری اطلاعات نوین، میتواند تعیینکننده جذب مشتریان در اماکن ورزشی باشد.
محمدی, رضا, بسطامی, همت الله, & شاه محمدی, آزاد. (1404). ارائه مدل جذب مشتری بر اساس خصیصه زیباشناختی با نقش میانجی واکنش به فناوری اطلاعات نوین (مورد مطالعه: اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج). فناوری اطلاعات و ورزش, (), -. doi: 10.22091/its.2025.14037.1026
MLA
رضا محمدی; همت الله بسطامی; آزاد شاه محمدی. "ارائه مدل جذب مشتری بر اساس خصیصه زیباشناختی با نقش میانجی واکنش به فناوری اطلاعات نوین (مورد مطالعه: اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج)". فناوری اطلاعات و ورزش, , , 1404, -. doi: 10.22091/its.2025.14037.1026
HARVARD
محمدی, رضا, بسطامی, همت الله, شاه محمدی, آزاد. (1404). 'ارائه مدل جذب مشتری بر اساس خصیصه زیباشناختی با نقش میانجی واکنش به فناوری اطلاعات نوین (مورد مطالعه: اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج)', فناوری اطلاعات و ورزش, (), pp. -. doi: 10.22091/its.2025.14037.1026
VANCOUVER
محمدی, رضا, بسطامی, همت الله, شاه محمدی, آزاد. ارائه مدل جذب مشتری بر اساس خصیصه زیباشناختی با نقش میانجی واکنش به فناوری اطلاعات نوین (مورد مطالعه: اماکن و فضاهای ورزشی شهر سنندج). فناوری اطلاعات و ورزش, 1404; (): -. doi: 10.22091/its.2025.14037.1026